Архиве

Protected by Copyscape

МИНИСТАР ПРОСВЕТЕ, МЛАДЕН ШАРЧЕВИЋ, ПРВИ ПУТ У ВРЧИНУ,

У ОШ „СВЕТИ САВА“

Ову ћемо годину и овј септембар посебно памтити. Имали смо једног необичног госта. Нашу школу је 11.09.2017.год. ПО ПРВИ ПУТ посетио министар Просвете, науке и технолошког развоја, Младен Шарчевић, и тада, такође, први пут боравио у Врчину. Повод ове необичне и пријатне посете биле су ђачке униформе. Наиме, у нашој школи је тренд  да ђаци носе униформе. То сазнање је заинтересовало Министарство, и у жељи да се увере у гласине о ношењу униформи у основној школи, стигли су нам у посету. Ево делића веселе атмосфере.

 

Ево и неколико речи министра о идеји увођеља униформи у школе.

„Данас смо овде да видимо како може да изгледа одећа ђака првака. Мада, за почетак, довољно је да деца имају памучне мајице са грбом школе“, рекао је министар Шарчевић и истакао да инсистира на ђачким униформама  јер доносе многе добробити за ученике, школу и родитеље.

„Ђачке униформе смањују утицај социјалних разлика на понашање ученика, а код деце  развијају колективни дух и осећај припадности школи. То је први корак да децу мотивишемо да се такмиче у знањима и талентима, а не моди и статусу. У школи сви морају да се понашају пристојно и поштују институцију која је осим образовне и васпитна. Увођење униформи је управо увођење реда у школама“, поручио је министар.

Он је додао да се нада да ће у свим основним школама деца носити униформе и да је Министарство понудило све врсте помоћи.

Ђаке прваке посетио је и менаџер Града Београда Горан Весић и рекао да Град подржава настојања Министарства да уведе ред у школе.

„Униформе укидају социјалне разлике, а родитељи у сваком случају купују деци одећу, без обзира да ли купују школску или неку другу одећу, то је за њих трошак. Ми преко Секретаријата за социјалну заштиту можемо обезбедити одређени износ као помоћ родитељима који нису у стању да деци приуште униформе“, рекао је Весић.

На позив Министарства униформе је дизајнирала и донирала дизајенер Драгана Огњеновић.

Ево и речи директора школе –  Добрице Синђелића:

 „Ово је подстрек родитељима који су и предложили увођење униформи, а које у нашој школи носе ученици млађих разреда. Од малих ногу деца треба да уче да поштују институције. Одећа коју су данас добили прваци и њихова учитељица је изузетно лепа, а моје мишљење је да би униформе требало да носи и наставно особље.“

Наша школа запослила је новинара школске редакције да интервјуише министра, више о томе из пера једног од главних чланова редакције листа Ђачки хоризонти – Илије Радовановића.

Демонстрирали смо министру најновије ђачке униформе које су ученици 1. разреда носили са усхићењем. Сликали су се прваци у униформама и тако направили успомену на значајан догађај за Српску просвету и школство. Министар се упознао са колективом наше школе и честитао нам 190 година постојања. Такође,одговорио је на моје питање које је гласило: „Да ли сте и ви носили ђачку униформу када сте били ђак?“, на шта је он одговорио „Наравно, тачније нису ме ни питали да ли бих волео, једноставно сам морао. Тада су се оне звале кецеље,биле су тамно плаве од мaњe квалитетних материјала, али је моја мајка била шнајдерка, па ми је сашила кецељу од финијег материјала.“ Касније је одговарао на питања бројних новинара у вези са школским униформама.

 

ЗАШТО ЂАЧКЕ УНИФОРМЕ ?

  • Мања видљивост социјалних разлика
  • Развој колективног духа и осећаја припадности школи
  • Подизање свести и одговорности ученика
  • Смањење вршњачког насиља
  • Мотивисање ученика да индивидуалност изражавају кроз таленте у процесу образовања

 

Ђачке униформе одавно су део образовних система многих држава, попут Велике Британије, Јапана и Кине. Оне су део свих светски престижних школа, како државних тако и приватних. Више од у 50 одсто основних школа у Србији ученици, родитељи и наставници подржали су увођење ђачких униформи у образовни систем.

Веома смо захвални министру Просвете, науке и технолошког развоја, господину Младену Шарчевићу, на посети, и што је изабрао нашу школу, као репрезентативну, у којој ученици већ више година носе ђачке униформе, да једном одељењу 1. разреда поклони ђачке униформе и покаже јавности Србије како би униформе могле изгледати.